Sunday 30 October 2011

PERLUKAH AKU BERSENDIRIAN . . .

perlukah aku bersendirian . . .
sebab hidup yang aku jalani terlalu sunyi . . .
penuh dengan liku2 kehidupan yang aku sendiri tidak tahu apa ?
aku kuat untuk hadapi atau tidak . . .
aku merasakan hidup aku macam tidak ada apa-apa makna . . .
kadang-kadang aku cuba untuk ambik berat pada orang yang paham aku . . .
tidak bermaksud apa-apa . . .
cuma aku ingin menjaganya . . .
kerana tidak semua dapat paham aku . . .
jika ia tersalah anggap . . .
tentang aku . . .
aku minta maaf la . . .
aku tiada niat untuk ganggu dia . . .
sekadar bertanya khabar atau pun perkembangan semasa . . .
tapi entah la . . .
aku takut dia fikir aku ni apa pulak . . .
perlukah aku sepi je tanpa berita . . .
orang yang aku sayang pun senyap menyepi . . .
biarkan aku sendirian . . .
kadang-kadang aku ini terfikir , mungkin aku tidak layak disayangi dan difahami . . .
entah la . . .
aku buntu  . . .
baru ni aku pergi bercuti dengan keluarga aku sekali . . .
tapi aku seolah-olah tiada di tempat bercuti tu . . .
jiwa aku melayang . . .
jiwa aku kosong . . .
kenapa aku harus rasa begini . . 
perlukah aku teruskan semua ini . . .
aku dah tidak larat hidup dalam hipokrit . . .
pura-pura happy . . .
hurm . . . .
ya allah . . .
hamba mu ini tidak kuat lagi ya allah . . .
aku rasa mcam hidup aku dah tiada life . . .
apa yang aku cari dalam hidup aku sebenarnya . . .
perlukah aku menyepi . . .
biarkan diriku bersendirian . . . 
atau teruskan dengan kepura-puraan . . 
seolah-olah aku bahagia  . . . 
bahagia ke aku ?
entah la . . .
hidup tiada noktah . . .
kecuali mati . .  .

1 comment:

  1. haha, patut nak pergi pulau perhentian, nanti bro ambik2 gambar kat sane yer..ekeke

    ReplyDelete