Saturday 22 October 2011

sebelum aku terlupa ?

aku ada satu cerita sebelum aku terlupa . . .
ni kisah benar . . .
masa aku kat sekolah dulu . . .


ada member aku mak dia meninggal masa tu . . .
sedey gila bila aku degar kata2 dia . .
serius sedey yang teramat . . .
pilu beb . . .


dia cakap . . .
mak jangan la pergi . . .
adik rindu kat mak . . .
mak adik janji adik akan dengar bila mak berleter (marah) . .
mak adik rindu nak dengar mak marah adik . . .
dulu adik buat tak tahu je mak marah adik . . .
mak adik sunyi sangat . . .
dulu adik tak suka bila mak berleter . . .
sekarang adik nak dengar sangat mak berleter . . 
adik rindu mak . . .
adik sunyi . . .
kenapa lah adik tak hargai bila mak berleter . . .
sekarang tak ada sape nak berleter kat adik . . .
adik sunyi mak . . .
mak kalau mak masih ada . . .
adik nak dengar mak berleter . . .
adik tak buat tak tahu . . .
mak andai masa boleh putar balik ke zaman lampau . . 
adik akan putar mak . . .
mak adik sayang mak . . .


masa aku baca apa yang kawan aku tulis . . .
menitis beb air mata aku . . .
betapa kita lupa . . .
leteran yang sering mak kita lemparkan . .
adalah sesuatu yang amat berharga . . .
berharga dari emas . . .
jangan lah bila ia sudah tiada baru kita nak hargai . . .


mengertilah  . . .
bila seorang ibu marah atau buat sesuatu yang tidak menyenangkan kita . . .
sebenarnya itu adalah sesuatu yang terbaik untuk kita . . . 

No comments:

Post a Comment