Thursday, 10 November 2011

cerita kehidupan seorang lelaki dalam percintaan bahagian 2

masa tu aku rasa bekerja adalah jalan yang terbaik . . .
bagi aku , aku dah tak ada harapan lagi nak sambung berlajar . . .
dalam fikiran ku hanya satu sahaja . . .
aku dah hancur kan harapan mak dan ayah aku selama ini . . .
masa tu kawan-kawan aku semua dapat sambung berlajar . . .
sedih yang teramat aku rasakan . . .
hati pilu tak terkata . . .
rasanya ingin ku bawa diri ini jauh-jauh . . .
ya-allah kenapa semua ini harus jadi pada aku . . .
seminggu aku duduk rumah . . . tidak keluar mana-mana . . .
kawan-kawan ajak pergi jalan pun aku tak ikut  . . .
rasa rendah je diri ini . . .
menyesal rasanya memberi cinta pada yang tidak menghargai .  .  .
sakit sangat  . . . pedih tidak terkata . . . luka lama masih lagi tidak berbalut . . .
dunia dan impian yang aku gambarkan musnah , hancur bagai dilanda tsunami . . .
ya-allah . . .
adakah dunia hambamu ini akan berakhir . . .
macam-macam bermain difikiran . . . tapi tanpa diduga . . . sepucuk surat tiba dirumah aku . . .
surat tulis tertulis nama aku . . . mak aku cakap surat dari ipt ? aku pelik la ?
sebab aku tak ada buat rayuan untuk masuk balik uitm . . . aku dengan rasa kebingguan pergi mengambil surat itu ?
lalu membukanya ? terperanjat aku ? memang surat dari ipt ? tapi . . . .




bukan dari uitm . . . rupanya dari politeknik . . .
surat itu menyatakan yang aku akan melaporkan diri pada bulan depan . . .
masa itu aku rasakan aku mula bernyawa . . .
aku nekad aku akan pergi laporkan diri . . . demi cita dan impian mak dan ayah aku . . . .
makan masa yang aku nantikan sudah tiba . . . aku pun mendaftar sebagai pelajar politeknik . . .
pelajar bahagian teknologi maklumat (it) . . . dan masa tu aku bernekad untuk berlajar bersungguh . . .
perempuan ? . . . bagi aku buang masa sahaja ? tidak perlu perempuan dalam hidup aku  . . .
perempuan merosak kan aku je . . . aku nekad . . . aku datang sini untuk berlajar . .
tak nak sia-siakan harapan mak dan ayah aku . . . lalu seminggu aku orentasi (minggu suai kenal) . . .
selepas seminggu aku dibahgikan kelas . . . dan bermula la  . . . hidup baru aku sebagai pelajar politeknik . . .
tapi dalam masa yang sama . . . ketika pelajar sibuk mengenalkan diri masing-masing . . .
tiba-tiba ada seorang pelajar perempuan memperkenal kan diri . . . rupa-rupanya dia pun dari uitm tempat aku berlajar . . .
tapi aku kebinggungan ? kenapa dia ada dekat sini pulak ? apa dia buat kat uitm tu , sampai nak ikut datang sini ?
tak akan la dia ni kena tendang macam aku jugak ? nampak pandai ? . . . eh apa semua ni ?
aku kebinggungan memimikir kan semua ini ? sebab dia dari uitm aku dulu ? dan bidang dia sama dengan aku dulu dekat uitm ? tapi mungkin bukan satu kelas ? tu yang aku tak kenal . . .
tapi tak sangka dia pun ikut aku sampai sini ? dah la satu bidang yang sama ? kelas pun sama ? . . apa semua ini . .
fikiran yang tidak sepatutnya bermain difikiran aku ? . . . tiba aku terfikir tentang perempuan tu ? . . itu pun hanya kerana dia dari uitm aku ?
ah ! keegoan aku mula menunjukkan belang . . aku berkata , buat apa nak ambik tahu pasal dia ? . . . perempuan ini memusnahkan hidup aku je . .
tapi hari demi hari sifat keinginan ingin tahu , mematahkan keegoan aku . . .
pada satu hari aku , dengan dalam keadaan sedar tak sedar telah menegur budak tu . . aku tanya dia  . . 'ko bekas budak uitm ke ?' . .
dia menjawab yup ? . . aku tengok dia ni macam pemalu sikit . . . terus aku tukar bahasa aku . . . pakai saya , awak pulak la . . . hehehe
aku tanya lagi kenapa awak keluar dari uitm ? . . dengan selambe dia menjawab 'tak boleh bawak' . . . aku pun sembang la dengan dia sekejap . .
saja je . . . kebetulan masa tu busan . . . tiba dia bertanya pada aku ? awak pun dari uitm kan ? . . aku pun jawab la , yup . . dengan muka selambe aku cakap pada dia , aku kena tendang . . .
sebelum dia tanya baik aku jawab awal-awal . . . malas nak panjangkan cerita . . . hari demi hari , aku kerap bersembang dengan dia . . .
akhirnya dalam sedar tidak sedar aku telah meminta no.tel dia ? ingat saje je nak mesej-mesej masa kat asrama atau tugasan yang diberikan oleh lecture . . .
tapi entah la . . . hari demi hari aku makin lupa pada janji aku . . . hati aku mula berkata ? adakah aku akan jatuh cinta lagi ? . . .
aduh . . . kenapa perasaan ini nak muncul kembali ? . . . aku tak nak rasa sakit dah . . . tolong lah ya allah . . .
bantu lah hamba mu ini . . . kuat kan hamba mu ini dijalan mu ya allah . . . tiba-tiba hati kecil berkata ?
dia dari uitm sama dengan aku , satu jurusan dulu cuma tak satu kelas ? sekarang dia datang ? sama tempat ? sama jurusan ? satu kelas ? . . .
adakah ini jodoh dan takdir aku ya-allah ? . . aduh . . . aku kebingunggan . . .mungkinkah aku akan bercinta lagi ? . . . . perlukah aku bercinta lagi ? . . . tidak takut kah aku ? macam persoalan bermain di minda . .  .

4 comments:

  1. pengalaman ditedang oleh uitm sama je dgn hamba..
    terus kan belajar .. hamba doakan terbaik untuk tuan hamba..

    cinta itu anugerah paling agung dari Maha Pencipta..

    ReplyDelete
  2. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete