Sunday, 13 November 2011

cerita kehidupan seorang lelaki dalam percintaan bahagian 3

bermulalah buka baru . . . aku telah mengambil lagi risiko , yang bakal aku hadapi , mungkinkah aku akan kecundang lagi kalau aku terus kan rasa hati ini . .
pada satu hari , perasaan takut dia dikebas orang lain , aku nekad untuk lamar dia jadi awek aku ? . . . dalam bahasa baik nya bakal isteri aku . . .
tapi masa aku tengah seronok sms dengan dia . . . dan tanye dia sekarang rapat dengan sape ? . . dia jawab ada sorang laki ni , bagi dia harapan dan semangat , sebab masa kat uitm dulu . . .
dia dipermainkan oleh lelaki . . . aku dah rasa bangga dah . . . mesti aku punya , yang dia maksudkan tu . . . peh , masa tu dalam ini rasa , ada peluang aku ni nak lamar dia . . . hehehe
aku buat-buat la tanya , sape lelaki tu ? . . . konon-konon buat tak tahu ? . . tut . . . tut . . . memang aku tak tahu dan tak kenal ? sebab budak laki tu bukan aku . . . budak u lain . .
peh malu gak aku rasa . . . mujur aku cakap tak tahu . . . boleh la cover malu sikit . . . tapi . . .dalam perasaan melu bercampur sedih . . .
memang terkilan aku rasa , sebab dia lah perempuan yang rapat dengan aku , masa aku duduk poli . .
maklum la , hati dah tawar pada perempuan , memang aku tak layan dah la perempuan ni . . . tapi bila aku rapat dengan dia ? rupa-rupa nya dia ada suka pada lelaki lain . . .
masa tu aku rasa , nak je aku karoke lagu apa ye ? aku ni jenis kalau nak ingat tajuk lagu memang tak la . . tapi lirik dia lebih kurang macam ni ?
hancur hatiku , mengenang dikau menjadi keping , keping . . setelah engkau pergi . . . masa tu aku rasa nak nyanyi je lagu tu kuat-kuat kat asrama . . .
apa kan daya , nasib diri aku . . . so ? plan aku nak lamar dia malam tu terbatal secara automatik la kan . . .
bukan batal je , malah tak ada harapan dah . lepas dari hari tu . . aku cuba jauh kan diri aku dari dia , aku cuba kurangkan mesej dengan dia . . . nak stop terus tak boleh . .
sebab hati dah sayang . . . hari demi hari aku melawan untuk buang hati aku yang aku dah bagi sikit pada nya . . .
makin aku buang , makin dekat hati tu untuk dia . . . waaaaaaaa . . . masa tu aku rasa aku akan jatuh lagi sekali . . . tapi tak mungkin , sebab aku bukan jadi pakwe dia lagi . . .
hari demi hari aku pendam rasa ini . . sakit jugak kan main pendam-pendam ni . . . ingat putus cinta je sakit . . . rupa pendam perasaan pun sakit jugak . . .
hari demi hari aku pendam perasaan ini . . . masa demi masa aku cuba jauh kan diri dengan dia . . .
tiba satu hari tu aku dapat tahu yang dia tengah sedih dan marah , aku tanya kenapa ? rupa-rupa lelaki yang bagi dia harapan tu bercinta dengan budak lain . . .
peh peluang aku ni beb . . . tiba aku rasa gembira sangat . . . tak sangka penantian aku selama ini tak sia-sia kot . . .
tiba-tiba aku terfikir ? ini kah jodoh aku ? ini kah takdir aku . . . aku cuba bagi dia semangat , harapan . . .
sampai la satu hari ? aku dah tak tahan sangat pendam perasaan ini . . . aku pun cakap la pada dia . . . awak saya suka pada awak . . .
awak sudi tak ? dia agak terkejut bila aku cakap macam tu . . . dia seolah-olah tak percaya . . . dia sangka kan aku bergurau . . .
dengan suara habis macho aku kata pada nya . yang . . . aku betul2 suka kan dia dari mula . . . hehehe . . tapi masa tu dia suka kan lelaki lain . . .
apa aku nak buat ? masa ini la aku dapat luah kan pun ? . . . dia cakap bagi dia masa satu hari untuk dia bagi jawapan . . .
aku pun tunggu dengan penuh harapan . masa satu hari pun berlalu . dia kota janji dia . berikan aku jawapan . . .
jawapan dari dia betul-betul buat aku terkejut . . . sebab dia cakap dia terima lamaran aku . . . masa tu aku rasa sekali lagi . . .
dunia ni milik aku . tapi dalam masa yang sama aku takut jugak hidup aku musnah disebabkan perempuan . . .
tak aku tekad , aku akan teruskan . . . hari demi hari . . . aku bahagia dengan dia . . . sampai la satu masa . . .
aku tercontat kawan baik awek aku , sebab masa tu aku gaduh dengan dia . . . disebab kan dia tahu aku contat kawan baik dia . .
aku contat pun bukan sebab apa ? . . sebab dia ni kuat merajuk rupanya . . . satu hari tak angkat call aku dan tak balas mesej aku . . .
aku risau la . . . apa lagi aku contat la kawan dia . . . pastu kawan dia lak bagi tahu dia . . . lagi la mengamuk dia . . .
masa tu , aku ingat lagi memang aku tak boleh lupa ? dia maki hamun aku depan orang ramai ? disebab kan aku contat kawan baik dia . . .
dia cakap aku ini nak korek - korek pasal dia kat kawan dia . . . tak ada niat langsung aku nak buat macam tu . . . tapi dia menjerit . . .
satu poli la dengar suara dia marah pada aku ? peh masa tu aku rasa hina gila bila dia buat macam tu ? aku tunduk akur ? aku tak melawan ?
aku hanya berdiam? diri . . masa dia maki hamun aku ? aku memang tak dapat lupa kan ? orang yang aku sayang tergamak buat aku macam tu depan orang ramai ?
aku sedih sangat ? keesokan hari nya ? aku rasa sedih sangat ? . . aku tak datang kelas satu hari ? aku pergi bawak diri aku juah pergi untuk tenang kan fikiran aku ?
dah la quiz aku tak ambik hari tu . . . aku hilang arah ? aku hilang pedoman ? . . .

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete